Anspråks- och återbetalningspolicy
Återbetalning
Vår policy varar i 30 dagar. Om det har gått 30 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till retur måste din artikel vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Vi returnerar pengarna inom 14 dagar. Det måste också finnas i originalförpackningen.
Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Vi återbetalar pengarna inom 14 dagar. Fördärvliga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.
Ytterligare ej återlämningsbara föremål:
* Presentkort
* Nedladdningsbara programvaru produkter
* Några hälso- och personlig vårdsprodukter
För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett inköpsbevis.
* Använd kontaktformuläret på vår kontaktsida
* Skicka meddelande där du begär RMA för en specifik produkt, inkludera ordernummer och e-post som användes vid originalköpet.
* Inom 48 timmar får du ett RMA-nummer
* Skicka din produkt till vårt Return Center-produkt returcenter Observera RMA-nummer: (inkludera förutsatt RMA-nummer här)
* När varor har mottagits och inspekterats kommer en återbetalning att utfärdas.
Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren
Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas: (om tillämpligt)
* Bok med tydliga tecken på användning
* CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats.
* Varje sak som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadad eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
* Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans
Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss dag.
Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning måste du först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en stund innan din återbetalning är officiellt bokad.
Nästa kontakta din bank. Det tar ofta lite behandlingstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.
Försäljningsartiklar (om tillämpligt)
Endast vanliga priser kan återbetalas, tyvärr kan försäljningsartiklar inte återbetalas.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi byter bara ut saker om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det mot samma artikel, skicka ett e-postmeddelande med hjälp av vårt kontaktformulär.
Gåvor
Om varan märktes som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig får du en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade artikeln har mottagits skickas ett presentkort till dig.
Om varan inte märktes som en gåva när den köptes, eller om presentgivaren skickade ordern till sig själv för att ge dig senare, skickar vi en återbetalning till presentgivaren och han får reda på din retur.
Frakt
För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till info@coleter.se
Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan det ta olika tid innan din utbytta produkt når dig.
Om du fraktar en vara över $ 75 bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.